Hopp til hovedinnhold

Årets design er klart

19.03.2025

Årets design er klart

Temaet for årets festival blir "Common things made holy" - og med det utgangspunktet har Racecar, et Oslobasert animasjonsstudio tatt oppgaven på strak arm. Racecar er lidenskapelig opptatt av å fortelle engasjerende historier gjennom gjennomtenkt design, regi, illustrasjon og animasjon, og har skapt et fantastisk univers av dagligdagse ting som gjennom gjentakelse fremstår magiske.

Festspilldirektør Ragnheidur Skuladottir er strålende fornøyd med et festivaldesign som nærmest eksploderer av farger - og som fins i 8 ulike varianter. I første omgang benyttes 4 av dem til ulike forsider på programmagasinet:

Årets plakater til Festspillene i Nord-Norge

Jeg synes det er en fest av et design - og gleder meg til å se alle variantene i bruk for å løfte frem programmet vi skal presentere om en uke. Spesielt morsomt blir det at vi får 4 ulike forsider på årets programmagasin - det gjenspeiler bredden i programmet og ikke minst kunstens rolle i å løfte hverdagen. Dette designet reflekterer festivalens tema på en leken, åpen måte og jeg er sikker det inspirerer vårt publikum til å delta på årets festival.