Festspillene inngår samarbeid med Nordkraft Festspillcup

festspillcup.jpg

Festspillcup
Caption 
Hege Sandbakk (fra venstre), Nordkraft Festspillcup, Ragnheidur Skuladottir, direktør i Festspillene i Nord-Norge, Rune Berntsen (konsertansvarlig), Stig Sæther i Sparebank1 Nord-Norge, Evan Didriksen fra Nordkraft, administrerende direktør Kjell Rune Henriksen og markedsdirektør Ramona Hegrenes i Harstad Tidende. FOTO: FRANK R. ROKSØY/HARSTAD TIDENDE

Skal gi et attraktivt tilbud til de på og utenfor forballbanen under fotballturneeringen  og på HT Jubel-konserten.

Å gi et attraktivt tilbud til barn og unge har vært viktig for Festspillene siden starten, både gjennom Barnas Festspill, NUK – UngNy Kunst og Ungdommens festspill. Siden februar 2020 har Festspillene i Nord-Norge i lag med sine strategiske samarbeidspartnere Chili og UiT jobbet i lag med ungdommer med utgangspunkt i unge mennesker som publikum og arrangører. Resultatet av denne arbeidet var Ungdommens Festspill som var lansert under årets festival.

Naturlig del

 Nå har Festspillene inngått et samarbeid med Nordkraft Festspillcup om de to dagene Festspillene og fotballturneringen går samtidig.

– Vi ser på dette som en naturlig del av Ungdommens Festspill, og gleder oss til neste års festival, sier festspilldirektør Ragnheiður Skúladóttir, og ser fram til samarbeidet om en ungdomskonsert, der Harstad Tidende er sponsor.

God hjelp

Også turneringsleder Hege Sandbakk er fornøyd med å styrke tilbudet til de på og utenfor fotballbanen. Målet er å skape en stor fotballfest i byen og gjøre Harstad til en naturlig start på sommerferien.

- Med dette får vi god hjelp til å booke artister, og samtidig bidrag til å nå ungdommer som ikke spiller fotball, legger hun til.

Les mer hos Harstad Tidende